.

Detox

Publicerad 2013-05-11 14:44:44 i Allmänt,

Andra gången gillt nu på denna detox som Nikki har utformat. Den här detoxen innebär att man inte äter salt, socker, mjöl, mjölkprodukter och kött under fem dagar. Första gången jag gjorde detta. I slutet av jan/början av feb tror jag det var så trodde jag att det skulle vara så simpelt. Klart man klarar sig 5 dagar utan det där tänkte jag.
 
Ack så fel jag hade. Det var väldigt jobbiga 5 dagar och jag saknade bröd, kycklingburgare, mjölk, youghurt, salt i maten, kött av alla dess slag och jag saknade äppelmos på gröten. Det gick bra ändå trots allt. Sedan har jag även hunnit prova på en detox som skulle vara i 2 dagar där jag bara skulle dricka juice... Sämsta jag prövat, höll ut en dag. Var hungrigare än hungrigast och jag mådde jätte dåligt hela dagen. Det sämsta man kan göra är att svälta sig så jag la den på hyllan för evigt.
 
Varför jag valde att köra en detox? Jo för att jag känner att jag har ätit sämre på sista tiden och ville få en kickstart på att äta nyttigare igen. Samt att jag vill "komma i form" tills på torsdag då jag ska upp till Piteå och där blir det inte mycket nyttigt utan det kommer att vara tårta, kakor, skräpmat you name it. Så jag tänkte att jag gör den nu.
 
Jag är på dag 1 än så länge och det går superbra! Har 2 måltider kvar, lite frukt och bär till mellis samt middag.  Känns helt okej har testat att göra lite annorlunda än förra gången, fortfarande samma regler om vad man ska och inte ska äta, bara att jag provar lite egna ideér och det funkade kalasbra. Sen förra gången tränade jag mycket styrka och denna gången kommer jag att försöka variera mer, så jag kör mer kondition och inte lika mycket styrka. det jag kommer att fokusera på att träna nu är min rumpa.
 
Vet att det är väldigt många som också tror att jag går på diet, vilket jag inte gör, jag äter vad jag vill och jag vill äta nyttig mat som är bra för min kropp och för mina mål, visst att jag inte är superduper hård mot mig själv alla gånger vilket man inte ska vara, godis och chips äter jag ibland. Dock mycket mer sällan än vad jag någonsin gjort förut.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela