.

Meal-prep!

Publicerad 2013-09-02 10:42:00 i Allmänt, Mat,

 
Jaha. Även fast jag inte drog till gymmet har jag haft fullt upp nu på morgonen, känns som om klockan snart är 5 och att jag missade att gå till jobbet! HAHA. Men klockan är strac efter halv 11 och jag har just ätit mellis/lunch äter nog kanske nått mer innan jag går till jobbet med då blir det nått litet och lätt.
 
Tycker att det suger stenjäkla hårt att jag inte kan gymma idag och jag känner mig seg och det lär bli en tuff dag på jobbet vetandes att jag kommer sitta på min rumpa hela dagen, ja nästan iaf.
 
Men det jag har hunnit idag är dels äta frukost. Kanske inte den bästa men den bestod av resterna från kvällsfikat igårkväll som var turkisk yoghurt med vaniljpulver och steviaströ till det hade vi färsk ananas och kokos! Riktigt gott, men eftersom att vi frös ner ananasen som blev kvar så blev det bara kokos till. Till det åt jag två bröd ett med jornötssmör och banan och ett med honung och ost. Sen har jag lagat mat. Till middag ikväll och lunch imorgon. Det blev ungsstekt lax med lite fullkornspasta och ärtor och även lite chiafrön.
 
Sen har jag stekt lite mini banan plättar som jag ska med mig till jobbet som lunch/mellanmål beroende på om jag äter nått mer hemma eller inte. Troligast inte för de där plättarna mättade rätt rejält. Sedan behöver jag ju inte äta ihjäl mig! Gjorde även iordning en chiapuddig till imorgon som jag kan äta till mellis när jag kommer hem från gymmet. För idag blir det kurering av halsen. Hatar att missa "legday" och det är det imorgon och vill verkligen mosa både axlar och ben imorgon!
 
Receptet på plättarna och chiapuddingen kommer från cleaneating.se
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela